Tips Macam Mana Nak Tukar Skincare

Assalamualaikum semua..

Hari ni Sya nak kongsikan cara bagaimana nak tukar skincare lain. Baik ini pengalaman Sya sebenarnya, Sya memang pernah memakai produk yang ada mecury sejak berumur 2o tahun...mudakan? Masa tu tak tau pun produk tu ada mecury ke tidak ke yang Sya tau nak kulit macam baby. Licin dan putih gebu. Mula2 memang jadi tapi seksa jugakla sebab masa sebulan pakai kulit menggelupas macam udang kena bakar..dah latu muka tegang giler sampai nak bercakap pun tak boleh...eiiii bila ingat balik ngeri la..macam mana la boleh tahan masa tu..lepas dah menggelupas tu dapatlah hasil yang diidamkan, kulit cantik giler semua orang puji masa tu..tapi sayang semua tu hanya seketika..lepas 3 bulan dah tak jadi..padan muka..kulit jadi kusam malah jerawat naik lebih teruk daripada sebelumnya...dan Sya perasan kulit susah nak terima produk lain..maksudnya tak jadi bila kita nak guna produk lain yang biasa kita beli difarmasi/pasaraya tu...

Sejak daripada Sya teruskan usaha mencari produk yang seakan-akan tapi tak la sepedih produk yang pertama tu..bayangkan dari umur 20 tahun sampai la sekarang 36 masih tak insaf-insaf...Finally, setelah terkena sekali lagi dengan produk tempatan yang glamour jugak Sya betul rasa insaf..cukupla setakat itu sahaja, rasanya tak berbaloi mengeluarkan duit untuk produk-produk yang sebegitu..

Makanya Sya nasihatkan jangan sesekali beli produk yang tidak menjalankan kajian yang mendalam, takat ada kelulusan KKM dan halal JAKIM belum menjanjkan keselamatan buat kulit anda. Kekadang tu tengok jenis krim dan sabun ia pun Sya tau produk tu tak selamat digunakan sebab warna, jenis krim, jenis sabun semua sama kecuali packagingnya. So anda diluar sana nak kena tipu lagi ke??? Tepuk dada tanya selera.

Baik bagi mereka yang masalah seperti Sya ni, apa yang perlu anda lakukan setelah menggunakan produk yang ada bahan terlarang? Jom baca..

TIPS MACAM MANA NAK TUKAR SKINCARE

Nak tukar skincare pun ada caranya tau. Bukan main guna atau tukar je. Dikhuatiri gabungan produk lama di wajag anda dengan produk baru boleh menjadi racun pula. Berikut adalah tips menukar skincare yang betul dan selamat.

1. Berhenti guna previous skincare dalam 7-14 hari. Boleh apply pelembab secara halus untuk elak kulit kering. Doktor cadangkan hanya basuh air suam pada muka atau guna hampas tea yang dah guna buat air.

2. Membiarkan wajah neutral selama 7 hari sekurangnya, iaitu membiarkan wajah anda bebas dari sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, takut juga kulit kita terkejut dengan kedatangan produk baru.

3. Bila dah guna skincare baru, berlaku sesetengah jenis kulit di mana akan timbul jerawat, rashes, dry skin, oily (disebabkan effect mercury skincare lama/effect berhenti guna).

4. Jika produk anda biasa sahaja, tiada merkuri dan wajah anda ok, 1-2 hari sudah cukup untuk meneutralkan wajah anda. Selepas itu, anda boleh terus menukar skincare.

RANGKAIAN PRODUK SHAKLEE

Shaklee mempunyai 2 rangkaian penjagaan wajah iaitu:

1. Nutriwhite untuk kulit normal
2. Enfuselle untuk kulit sensitif

Enfuselle pula mempunyai dua kategori iaitu :

  • Normal to oily
  • Normal to dry
APAKAH PERBEZAAN DAN FUNGSI BAGI KEDUA-DUA PRODUK INI?

NUTRIWHITE


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE


  • Sesuai untuk mereka yang tidak mempunyai kulit yang sensitif (kulit normal)
  • Kulit muka berminyak di zon T
  • Muka berminyak
  • Tiada masalah jerawat (Jerawat halus/pasir juga boleh guna set NW)
  • Bertindak sebagai set wajah normal


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE


ENFUSELLE
  • Sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif
  • Masalah kulit berminyak atau kering
  • Mempunyai jerawat
  • Bertindak untuk membaiki kulit wajah yang bermasalah



ADAKAH KEDUA-DUA PRODUK INI DAPAT MEMBANTU ATASI MASALAH KULIT ANDA?

Ya, saya berani jamin kerana saya telah menggunakannya. Mulanya saya sangat risau muka saya akan menjadi bertambah teruk setelah bertukar produk akibat penggunaan produk bermekuri. Tapi Alhamdulillah semuanya ok. Jerawat baru tidak bertambah kalau bertambah pun sebab nak period. Muka pun tak terbakar seperti sebelum ni.

APA KATA PENGGUNA


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE


BAGAIMANA UNTUK MENDAPATKAN PRODUK INI?

Mudah sahaja anda boleh menghubungi saya dengan cara di bawah untuk mendapatkan konsultasi dahulu. Maaf bukan boleh beli begitu sahaja. Dikhuatiri anda tersalah beli dan salah penggunaan. Maka saya perlu kenalpasti masalah kulit anda terlebih dahulu untuk pastikan jenis produk yang lebih sesuai. Cara untuk hubungi saya seperti di bawah:

wassap : 018.91.800.56
email    : sya_rizqa@yahoo.com


Image result for APAKAH PERBEZAAN NUTRIWHITE DAN ENFUSELLE

NAK HARGA YANG JAUH LEBIH MURAH. JOM DAFTAR AHLI HARI INI JUGA. ANDA AKAN MENDAPAT PELBAGAI FAEDAH SELAIN BERPELUANG MENJANA PENDAPATAN.

ATAU

Klik link di bawah untuk pembelian secara online. Lebih mudah, cepat dan selamat:



COD : Sekitar Rawang, Selayang dan Pengeposan Seuruh Malaysia

Comments

Popular Posts