5 Sebab Mengapa Kalsium Penting Semasa Berpantang


Umum menyedari Kalsium merupakan mineral penting dalam tubuh badan kita. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan berlakunya risiko tulang rapuh, kekejangan otot, gangguan saraf dan sendi, insomnia, mudah dijangkiti virus, tekanan darah rendah dan juga kegagalan jantung berfungsi dengan baik.

Sewaktu hamil juga kalsium yang diperlukan lebih dari biasa kerana bayi yang dikandung memerlukan kalsium untuk pembentukkan tulang yang kuat dan sihat. 

Tapi bagaimana pula dengan ibu yang dalam berpantang? Adakah kalsium penting untuk mereka? Kalau diikutkan amalan berpantang melayu, ibu tidak boleh mengambil air yang banyak demi menjaga peranakkan dan juga bahagian luka kita. Takkan kita nak minum susu 3 kali sehari pulakkan. 




Maka untuk perkongsian kali ini, Kak Sha ingin berkongsi 5 sebab kenapa ibu berpantang perlu amalkan Ostematrix tanpa perlu melanggar amalan nenek moyang kita :

1. Menghalang Pembentukkan Darah Beku

  • Ia menghalang pembentukan darah beku pada saluran darah ketika dalam pantang. Ini kerana ibu berpantang kebiasaannya banyak berbaring dan tidak aktif bergerak. Maka untuk mengelak berlakunya pembentukkan darah beku ibu digalakkan mengambil Oste bagi mengelakkan risiko tersebut.
2. Membaiki Fungsi-fungsi Saraf
  • Oste membaiki fungsi-fungsi saraf/mengelakkan kekebasan. Pada kebiasaannya sewaktu berpantang ibu perlu menyusukan bayi tanpa melakukan banyak pergerakkan. Bayangkan betapa sukarnya sewaktu itu, mana nak jaga diri mana nak jaga anak lagi. 
  • Jadi amalkan oste untuk elakkan kebas pada tangan dan kaki serta ia dapat mengelakkan sakit-sakit badan dan pinggang ibu berpantang.
3. Mempercepatkan Pengecutan Saiz Rahim
  • Selain daripada bertungku, ibu berpantang juga boleh amalkan Oste bagi mempercepatkan pengecutan rahim dan mengembalikan saiz rahim ke saiz asal. lebih cepat rahim kecut lebih mudah proses berpantang dilakukan.
4. Tidur Lebih Lena
  • Sebab yang ke-4 ni best sebab bila makan oste ni tidur ibu lebih lena. Biarlah walau seketika pun. Yang penting jangan lupa makan set penyusuan sebab bila susu banyak bayi pun kenyang, tidur dia pun lena. Masa tu kita pun bolehlah tidur lena.

5. Atasi Masalah Sembelit
  • Yang terakhir, Oste mampu mengatasi masalah sembelit ibu berpantang. Sewaktu minggu pertama selepas bersalin memang kita akan risau nak meneran jadi otak kita dah set tak nak membuang makanya ditahan - tahan jadilah sembelit. Ni gara-gara takut jahitan terbuka sewaktu meneran.
  • Jadi ibu-ibu jangan risau Kak Sha sendiri telah mengalaminya dan berjaya atasinya dengan Oste ni. Najis jadi lembut dan licin tanpa perlu meneran.
Untuk menjadikan tempoh berpantang lebih mudah dan menyeronokkan apa kata ibu-ibu cuba amalkan Set Lengkap Berpantang Shaklee. Memang banyak kelebihannya dan yang paling best Kak Sha jamin ibu-ibu akan mendapat lebih daripada itu seperti susu lebih meriah, badan kembali langsing, kulit cantik dan paling penting badan lebih sihat.

Berminat untuk dapatkan khidmat nasihat Kak Sha yang memang berpengalaman dengan Set Hamil, Set Berpantang dan Set Penyusuan boleh hubungi Kak Sha :

Aishah Khairudin
Perunding Kesihatan Shaklee
018-91 800 56

Atau ibu-ibu boleh membeli belah secara online melalui e-sell di bawah. Ia lebih cepat, mudah dan selamat. Jangan lupa dapatkan cara makan dengan Kak Sha selepas itu.

COD : Sekitar Rawang, Selayang dan Pengeposan dibuat seluruh Malaysia



Comments

Popular Posts