Tips Atasi Masalah Gastrik Dengan Mudah dan Sihat

Ramadhan hampir menjelang tiba. Awak dah habis ganti puasa ke belum?

Bermula dari bulan Rejab sehinggalah ke bulan Ramadhan umat Islam mula berpuasa. Tidak kisah lah puasa sunat mahupun yang ganti. Bagi yang belum menggantikan puasa sebaiknya segerakanlah menggantikannya. Bukan apa takut tak sempat je.

Tapi sebenarnya bila sebut puasa mesti orang yang gastrik berdebar kan? Mau taknya sakit gastrik ni hanya orang yang melaluinya sahaja yang tahu.



Saja nak ceritakan pengalaman akak, dulu memang gastrik Kak Sha ni teruk, mau tidaknya sejak berumur 9 tahun lagi akak telah disahkan gastrik oleh doktor. Itu pun gara-gara suka memilih makanan dan kuat makan jeruk. Berguling ooo masa sakit tu. 

Setiap kali puasa tak payah cakaplah bila pukul 5 petang macam nak pengsan dah! Pedih perutnya, kepala berpusing macam tekanan darah rendah dan kebas je seluruh badan ni.

Lepas tu masa hamil dan sewaktu menyusukan anak pula, tu tak payah cakapla..asyik pedih je perut..pukul 10 pagi dah pedih..buka puasa udahnya alih-alih tak perasan kena ganti puasa sampai 20 hari. Korang boleh bayang tak betapa teruknya kondisi akak masa tu?

Bila akak fikir balik masa tu rasa bersalah dan menyesal! kenapalah aku tak usaha dulu untuk atasi masalah gastrik ni. Masa tu yang akak tau ambil ubat dengan doktor atau pun beli gaviscon tu. Tapi tak hilang pun gastriknya....Bayangan dari umur 9 tahun sampai 36 tahun duk buat macam tu? So sad...

Nasihat akak atasilah masalah gastrik korang dengan segera jangan la jadikan gastrik sebagai alasan untuk ponteng puasa. Rugi sangat-sangat tau. Lagipun bukankah kita disuruh untuk berusaha mengubati penyakit kita agar ia tidak mudarat sehingga boleh menjejaskan ibadat kita.

Jadi sekarang ni akak nak kongsikan 4 suplimen yang akak amalkan sehingga boleh atasi masalah gastrik akak ni.



1. ESP - ENERGIZING SOY PROTEIN

  • Merupakan protein yang mempunyai index glisemik rendah yang membebaskan glukosa secara perlahan. maka asid perut sentiasa mempunyai makanan untuk dicernakan dan ini boleh mengelak kepada masalah kembung dan pedih perut.
  • ESP + Susu + Kurma memang sangat membantu kita kekal kenyang dan bertenaga sepanjang berpuasa.

2. OSTEMATRIX

  • Ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga boleh menyebabkan gastrik. Daripada kita mengambil ubat kapur yang sintetik itu lebih baik kita ambil Ostematrix yang lebih semulajadi.
3. PEPPERMINT GINGER PLUS

  • Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.
  • Ia juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi. Confirm perut anda selesa.
4. Alfafa Complex
  • Mengurangkan kadar keasidan & inflamasi bagi mengelakkan rasa pedih perut.

In Sha Allah dengan mengamalkan Set Gastrik di atas anda dapat mengatasi masalah gastrik dan seterusnya dapat beribadat dengan lebih sempurna. 

Berminat untuk dapatkan set gastrik tersebut boleh hubungi Kak Sha atau anda juga boleh membuat pembelian secara online. Ia lebih mudah, cepat dan selamat.


COD sekita Rawang, Selayang dan pengeposan seluruh Malaysia boleh dibuat.

Jangan lupa hubungi Kak Sha untuk dapatkan khidmat konsultasi secara percuma.

Aishah Khairudin
Your Trusted Shaklee Distributor
018-91 800 56


Comments

Post a Comment

Popular Posts