Cara Menaikkan Bacaan HB - Anemia Bahaya Untuk Ibu Hamil & Bayi

Assalammualaikum wbt semua..

Bacaan Hb semakin menurun sangat merunsingkan..betul tak? Macam-macam cara kita dah buat..apa je petua yang orang bagi kita cuba tapi tak berjaya untuk diri kita..mungkin pada orang lain berjaya...makan hati ayam la, kerang la, buah plum la, makan bayam dan macam2 lagi..tapi ibu-ibu jangan risau setiap penyakit pasti ada penawarnya kan...Jom baca pengalaman Sya semasa hamil untuk dijadikan panduan ibu-ibu hamil...

Prenatal


Sebenarnya Sya kenal produk Shaklee ni pada tahun 2002 lagi tapi masa tu tengah muda, badan langsing dan tak berkahwin so masa tu tak terfikir pun nak amalkan supliment dalam kehidupan seharian. Rasanya masa tu tak perlu sebab tak sakit pun. Tapi tekaan Sya silap sebenarnya, sekarang ni rasa menyesal sangat sebab tak amalkan pengambilan supliment dari awal 20an dulu. Sekarang ni dah beranak 4 umur pun dah pertengahan 30an. Seriusly badan terasa sengal dan sakit sana sini. Lepas tu pada tahun 2011 nak dijadikan cerita Sya bersalinkan anak kedua. Sya memang dah nekad nak susukan badan secara ekslusif selama 6 bulan. Ini semua sebab masa baby yang sulung tak dapat nak susukan secara ekslusif, masa tu rasa macam tak nak keluar  je susunya, pu***g pun kecik dan berdarah macam takde laluan. Sakit yang amat tak payah cerita la..sebab tu Sya stopkan susu baby. 

Tapi Alhamdulillah semua masalah tu dapat di atasi dengan pengambilan Set Asas Penyusuan Ibu Shaklee. Memang susu jadi banyak, pekat dan likat. Anak yang ketiga lagi besar dugaannya...yang tu langsung Sya tak makan apa-apa supliment kecuali vitamin yang diberikan klinik kesihatan. Masa tu rasa macam dah ada pengalaman so malas la nak makan supliment tambahan ni. Akhirnya masa sebelum bersalin sebulan Sya batuk tak berhenti..puas makan ubat batuk tak elok-elok jugak akhirnya masa lepas bersalin mana nak jaga jahitan mana nak jaga baby yang masuk icu..usia baby 28 hari kena jangkitan kuman kat paru-paru masa tu. Tobat dah lepas tu..sebab tu masa pregnant yang ke empat Sya nekad ambil Set Hamil Shaklee..itupun sebab HB makin menurun lagi sebulan nak bersalin. Sya teringat kes anak yang pertama dan ketiga memang bacaan HB menurun tapi buat slumber je..sebenarnya ada kesannya tau..antaranya darah anak tak cantik dimana ia boleh menyebabkan ekzema dan imunisasi baby lemah...Sya terus ikhtiar cari penawar yang boleh naikkan HB ni..search punya search kat mr. google pukul rata semua tulis Shaklee paling terbaik untuk cepat naikkan bacaan HB. Bukan ibu je dapat manfaat tapi baby pun sama. Sya cari kawan yang jual Shaklee..jadi ahli dapat harga murah dalam rm400++ masa tu..kalu tak rm500++..pejam mata je yang penting Sya n baby sihat..Sebenarnya kita boleh beli ikut bajet..sebab ada je set asas untuk ibu hamil..murah je pun tapi sebab Sya masa tu rasa dah takde masa nak naikkan bacaan Hb tu..tu yang beli set yang ekslusif tu..puas hati akak...

Nak tau kesannya?? Memang superb sb dalam seminggu makan Shaklee bacaan semakin menaik lega rasanya kalu tak asyik kena bebel dengan misi. Hati pun manyak risau ooo...so untuk ibu-ibu yang bermasalah macam Sya jom amalkan Shaklee. Jangan malu untuk berkongsi masalah anda dengan Sya..just wsp je 018.91.800.56 untuk khidmat nasihat..



Di sini Sya senaraikan cadangan suplimen yang boleh di ambil sepanjang hamil..

Set Asas :

  • Vita Lea
  • SR Vita C Plus
  • B-Complex
Trimester Pertama:
  • SR Vita C-Plus
  • Vita Lea
  • Ostematrix
  • B-Complex
  • ESP
Trimester Kedua & Ketiga
  • SR Vita C-Plus
  • Vita Lea
  • Ostematrix
  • B-Complex
  • ESP
  • Omega Guard



Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dan khidmat nasihat saya?? Saya akan sediakan jadual pemakanan supliment khas buat anda serta cenderahati istimewa bagi setiap pembelian set ekslusif. Untuk maklumat lanjut sila hubungi saya spt di bawah:

Aishah Khairudin
Perunding Kesihatan Shaklee
018.91.800.56

Bagi pembelian secara online sila klik link di bawah. Lebih cepat, mudah dan selamat.



COD : Sekitar Rawang, Selayang dan Pengeposan Di Buat Seluruh Malaysia




Comments

Popular Posts