5 Sebab Kenapa Anda Perlu Kuruskan Badan Dengan Cepat & Selamat



Bila sebut tentang kurus memang ramai yang mula buka mulut. Macam-macam pendapat mula diluahkan nak-nak kaum hawa. Isu ini sangatlah sensitif apatah lagi bila kita berbadan besar. 

Sebenarnya sya memang jenis berat senang naik dan senang turun. Masa berat sya turun dan maintain langsing bukan main kepalang gayanya tapi bila naik rasa macam down. Ya, itu apa yang sya rasa mungkin anda punya rasa yang berbeza.

Tapi secara peribadi ingin saya kongsikan 5 sebab kenapa anda perlu kurus. Ini sya kupas dari sudut pengalaman sya ketika berat sedang naik. Jadi ia sesuatu yang subjektif.

1. Kurang Stamina

Inilah masalahnya bila berat naik, baru jalan sikit dah termengah-mengah. Sampai nak bercakap pun malas sebab lagi banyak cakap lagi mengah. Jadi sya tak selesa dengan keadaan tu.

Memandangkan kerjaya sya memerlukan sya banyak bercakap dan bergerak pantas maka kurus tetap pilihan di hati.

2. Tiada Banyak Pilihan Baju Boleh Di Buat

Ni masalah jugak buat sya, setiap kali berat badan naik sya terpaksa korek semula baju yang loose2 sikit dan simpan baju yang slim melim tu. Kebiasaannya sewaktu berat badan naik memang sya takkan tempah baju. Biarlah sya pakai baju yang lama zaman tok kadok pun. Kecuali kerna terpaksa tempah jugak la...

Satu je sebab sya buat macam tu sebab sya tak nak merelakan badan kekal berisi buat selamanya. Biasanya sya akan pasang impian yang baju slim melim boleh dipakai tak lama lagi. Percaya atau tidak baju kita yg slim melim tu kita gantung dah boleh jadi KPI tau untuk kita capai matlamat kita. Add on kenala usaha kalu tengok jer mana boleh jadi...kan..

3. Kaki Mudah Sakit

Bila badan berisi sya akan mula sakit dibahagian lutut dan kaki. Tapak kaki pun kekadang mula sakit. Mungkin kerana bebanan pada berat badan sya tu. 

4. Badan Jadi Lemau dan Lemah

Yang ni memang tak tahan sebab sebagai ibu kepada 4 orang anak dan juga seorang pendidik, ramai umat manusia yang sya nak kena jaga. Bila berat naik sya akan jd slow sikit tapi dalam masa yang sama sya perlu push to the limit segalanya. 

Maksudnya dari segi tenaga. Sya dah tak larat tapi terpaksa juga buat sesuatu tugas tu. Jadi secara tak langsung badan terus jadi sengal. Ini sya cerita dari pengalaman sya sebab orang yang kurus tiba-tiba berat dia naik tak sama dengan orang yang memang dah gemuk atau orang yang dah merelakan dirinya gemuk. Mereka sudah jadi biasa dengan berat badan sebegitu. Jadi semuanya bergantung pada pemikiran kita. Betul tak?

5. Nampak Tua Dari Usia

Bila badan berisi muka pun bulat sikit. Memandangkan sya suka pakai shawl stail melepek kat muka memang ketara la bulatnya. Mula la orang mengacau kita macam2. Bila amik gambar memang kelakar duk teleng sana teleng sini nak cari posisi yg nampak kurus. Tapi sya kekal positif yang sya yakin boleh turunkan berat secepat yang boleh dengan selamat.

Bagaimana Sya Atasi Masalah Berat Badan Naik Ni?

Sya sebenarnya jenis yang tak boleh merancang menggunakan kaedah yang melibatkan perubahan hormon. Tahun 2011 berat naik pernah disebabkan kaedah suntikkan. Lama juga nak turunkan. 

Lepastu berat naik lagi pada disember 2016 disebabkan makan maajun merancang keluarga. Yang ni naiknya mendadak. Bayangkan daripada 57kg terus ke 67kg. 10 kilo naiknya dan alhamdulillah berat dapat turun 7kg pada Mei yang lalu. 

Sekarang berat turun lagi berdikit-dikit dan sya harap dapat capai ke 57kg semula. Memang sya dah relax tanpa perlu sekat makan dan sebagainya. Senaman jangan risau dalam kita tak sedar sebenarnya kita dah buat. Sidai kain, kemas rumah, berjalan ditempat kerja, naik turun tangga semuanya senaman ringan. Nak senaman berat boleh dapatkan khidmat jurulatih bertauliah.

Di sini sya kongsikan beberapa kaedah selamat yang boleh anda cuba untuk pastikan berat anda turun dengan selamat.




Kaedah 1 : Set Kurus Premium


Kaedah ni paling banyak permintaan buat masa ini. Ini kerana anda akan mendapat bimbingan daripada mereka yang telah berjaya menurunkan berat badan dengan cara yang betul dan selamat.

Set ini sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai berat badan melebihi 10 kg atau mereka yang beratnya liat nak turun. Dah penat cuba macam2 cara nah cuba yang ni pula. Tujuan kita ambil set ni untuk memastikan momentum berat kita tetap turun dengan selamat sampai capai tahap berat idaman kita.

Dengan hanya membeli Lecithin, Herb-Lax, Cinch Tea Mix dan ESP anda boleh memulakan program kuruskan badan bersama jurulatih dan ahli lain dalam support group anda nanti. Kata orang kalau nak kurus ni kena ada sokongan dan persaingan barulah semangat.

Set ini bukan hanya untuk turunkan berat badan malahan anda akan mendapat manfaat yang lain seperti membuang toksin dalam perut, menguatkan daya ingatan, mengawal kolesterol, kulit menjadi lebih bersih dan banyak lagi.





Kaedah 2 : Set Kurus Bajet Viral

Kaedah ni sesuai sangat buat mereka yang beratnya 10 kg ke bawah. Maknanya mereka yang berat naik manja-manja je dan mudah turun beratnya. Tujuan kita ambil set ni untuk maintain berat kita. 

Untuk set kurus bajet viral ni anda hanya perlu dapatkan alfafa + lecithin + herblax. Apa yang bestnya anda bukan sahaja dapat turunkan berat badan tetapi turut mendapat manfaat yang lain seperti mengawal kolesterol, meningkatkan daya ingatan, menguatkan jantung, membuang toksin dan banyak lagi.

Bagaimana Cara Untuk Dapatkan Set Kurus Di Atas?

Bagi yang berminat untuk mendapatkan khidmat rundingan mahupun sebarang tempahan anda boleh wassap sya melalui talian di bawah.

Aishah Khairudin
Perunding Kesihatan Shaklee
018.91.800.56

FP : VitaSodap
IG : a.i.s.h.a.h_81

Atau bagi pembelian secara online sila klik link di bawah. Ia lebih mudah, cepat dan dijamin selamat.



SET KURUS PREMIUM. SILA KLIK LINK DI BAWAH. SELEPAS ITU, JANGAN LUPA WSP SYA UNTUK CARA MAKAN YANG BETUL.

SET KURUS BAJET. SILA KLIK LINK DI BAWAH. SELEPAS ITU, JANGAN LUPA WSP SYA UNTUK CARA MAKAN YANG BETUL.



COD : Sekitar Rawang, Selayang dan Pengeposan Seluruh Malaysia, Brunei dan Singapura


Comments

Popular Posts